Hans en Henk; 5 jaar later - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Siets & Liss Teekens & Bosveld - WaarBenJij.nu Hans en Henk; 5 jaar later - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Siets & Liss Teekens & Bosveld - WaarBenJij.nu

Hans en Henk; 5 jaar later

Door: Hans en Henk

Blijf op de hoogte en volg Siets & Liss

06 Maart 2014 | Ghana, Sunyani

Lieve allemaal,

Hier zitten we dan, 5 jaar na onze eerste grote reis, in Sunyani een stad in Ghana.
Beide zijn we weer begonnen aan een reis. Hans loopt stage voor haar fysio opleiding in het ziekenhuis van Sunyani en Henk is vrijwilliger in Hanukkah childrens home.

Dat Hans naar Ghana zou gaan stond al lange tijd vast, stage lopen in het buitenland is natuurlijk super leuk. Op 2 januari vertrok ze vanaf Schiphol naar Accra. Daar stond Dorith, een studiegenootje, haar gelukkig op te wachten. Na een paar dagen relaxen aan het strand begon op 6 januari de stage in het Orthopedic Training Centre in Nsawam. Dit is een heel mooi en groot revalidatiecentrum waar voornamelijk patiënten met amputaties worden behandeld. Ook is er een grote werkplaats op het terrein waar alle protheses, speciale schoenen, spalken enz enz worden gemaakt. Samen met Dorith heeft ze ontzettend leuke tijd in het OTC gehad.
Afgelopen maandag is het tweede deel van de stage begonnen in het Regional Hospital in Sunyani.

Dat Henk naar Ghana zou gaan was allemaal wat minder duidelijk maar eenmaal besloten ging het vrij rap. Na vele uren bij the hospitalitist te hebben gedraaid vloog ze op 28 februari naar Accra. Op het schappelijke tijdstip van 05:15 landde het vliegtuig en stonden Hans, Saul!!!!! (ook even overgevlogen uit NL) en Dorith haar op te wachten.
Nog amper wetend hoe het land eruit zag, zat ze alweer in de bus richting Sunyani. De plek waar het weeshuis van Mariette staat.
Na een totale reis van 24 uur kwam Henk goddank aan bij Hanukkah.
Eenmaal uit de auto gestapt werden we bestormd, beklommen en geknuffeld door alle kindjes die in het weeshuis wonen, dol gelukkig waren ze.

Nu zit Henk hier al bijna een week en na een kleine keelontsteking begint ze haar draai nu wel echt te vinden.
De kinderen zijn super lief en heel dankbaar met t beetje aandacht dat je ze geeft!
Het eten in Hanukkah is ontzettend lekker. Elke dag kookt Mamma Mirjam zowel de lunch als het avondeten voor de vrijwilligers.

Het is onwijs leuk om weer met z'n tweeën een avontuur te beleven, wij hopen dat we jullie ook blij hebben kunnen verrassen met deze spontane actie :D

Dikke kus vanuit Hanukkah!

Hans und Henk

• 06 Maart 2014 - 18:11

Johan:

Wat ontzettend leuk om na 5 jaar weer een Hans en Henk verslag te lezen. Veel plezier in dat leuke land.
    Johan

• 06 Maart 2014 - 18:17

Harriët:

Wat een verrassing, Henk en Hans. Ik ga jullie avonturen weer op de voet volgen.

• 06 Maart 2014 - 18:39

Lou:

Haha hans en henk.. Moet altijd aan dat verhaal van de appie denken als ik boodschappen doe. Hans was flauw gevallen en Henk vraagt met winkel publiek: Hans Hans alles goed!! Nou ziet hans dr nou niet echt uit als een hans hahaha. Geniet ervan dames x

• 11 Maart 2014 - 17:29

Mila: