Luang Prabang!!! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Siets & Liss Teekens & Bosveld - WaarBenJij.nu Luang Prabang!!! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Siets & Liss Teekens & Bosveld - WaarBenJij.nu

Luang Prabang!!!

Door: Siets

Blijf op de hoogte en volg Siets & Liss

26 Januari 2009 | Laos, Luang Prabang

Lieve Allemaal!!
Elke keer als de mailbox wordt geopend word ik bedolven door de grote aantallen reacties!! Woow! wel echt super gaaf dat er zoveel mensen met ons meeleven, hou dit vol ;)
Goed, Liss en ik hebben al weer heel wat meegemaakt. In Chiang Mai zijn we naar een Thaibox wedstrijd geweest, dat was me een belevenis! We kregen een stuk of 8 wedstrijdjes te zien van elk een paar minuten, omdat liss en ik niet echt veel van de sport begrijpen, was het voor ons een raadsel wie er al winnaar uitkwam!! De laatste wedstrijd ging ons wel erg rap, binnen 2 seconde was de tegenstander knock out en konden we met zijn alle naar huis, dachten we! Liss en ik hadden onze spulletjes al gepakt maar opeens kwam er uit alle hoeken van de zaal, muziek en was de ring getransformeerd in een heus podium. De popdiva die ging optreden kwam met veel bombari het podium op en je raad het al, het was een ladyboy!! 4 optredens kregen we nog om onze oren gevlogen en uiteraard allemaal topless, later mochten we zelfs met ze op de foto maar dat hebben maar niet gedaan. Dit soort dingen gebeuren ook alleen maar in Thailand!!
De volgende dag was onze reis naar laos ingezet. De eerste dag moesten we helaas alleen maar in de bus zitten. Toch was het landschap om ons heen erg mooi! na 6 uur rijden waren we aangekomen bij de grens tussen Laos en Thailand. We hadden een harstikke leuk guest house, wat uitzicht had op de mekong!! Net op het moment dat wij waren gearriveerd ging de zon onder, was wel een erg romantisch plaatje!!!
De 2e dag gingen we Laos in, na 600 stempels en formulieren invullen waren we dan echt in Laos!! Na vele uren wachten (want ja in Laos gaat het nog een tikje langzamer dan in Thailand) mochten we de slowboat op! Liss en ik hadden ontzettend veel geluk met onze zitplaatsen, (het waren soort auto stoelen:P) de rest moets het doen met een plastic stoel voor in de tuin.
Wat was de eerste dag op de boot leuk!! Zulke mooie natuur, lekker zonnetje op het gezicht en vooral de sfeer op de boot was uiterst aangenaam. Na een hele dag varen waren we aangekomen in Pak Beng, werkelijk geen drol te doen en de elektriciteit hield er om 10 uur mee op!
Snel maar weer doorvaren richting Luang Prabang. De 2e dag van de boottocht was even aangenaam en even mooi. rond een uurtje of 6 waren we aanbeland in Luang Prabang.
Omdat de hele stad op de werelderfgoedlijst staat, wisten we niet zo goed wat we ervan moetsen verwachten, maar wat is Luang Prabang leuk!! De gezellige sfeer en de lage huisjes geven de stad iets bijzonders. Toch verschilt Laos ontzettend van Thailand. Er zijn maar 3 steden waar je kunt pinnen, en dan alleen met de Creditcard, je hebt hier nog een avondklok, iedereen zit om 12 uur s avonds thuis en gaat het huis ook niet meer uit, bovendien werkt het internet niet echt fantastisch en is het werkelijk onmogelijk om er vandaag foto's op te zetten!
De eerste dag hebben liss en ik de stad verkend, zijn beetje rond gaan lopen en aan het water gaan zitten!
de 2e dag hebben we een van de mooiste watervallen bekeken echt onvoorstelbaar hoe blauw het water daar was! Alleen een foto kan je een inbeelding geven van hoe het daar was ;)
de 3e dag hebben we de Phou Si beklommen, een tempel hoog op een berg, waarvoor je eerst 300 treden moet beklimmem om er te komen, maar dan heb je ook een geweldig uitzich over de stad!
De 4e dag (dat is vandaag ;)) was het eigenlijk de bedoeling om de grotten van Luang Prabang te gaan bekijken maar omdat liss en ik hard zijn getroffen door een voedselvergiftiging konden we met geen mogelijkheid ons bed uit! Hopelijk komt het allemaal snel goed en kunnen we alsnog de grotten bekijken!!
Ohja! we hebben weer een nieuw nummer, het Thaise nummer werkte niet meer hahaha
Het nummer is +856207558540
Binnenkort komen er foto's op www.flickr.com/lisannebosveld!
Heel veel Liefs.. Hans en Siets

  • 26 Januari 2009 - 11:54

    Kiki:

    Aah jongens ik ben zoo jaloers! haha klinkt geweldig die bokswedstrijd ;) en ik zit hier maar braaf te studeren... ik hoop dat jullie je snel beter voelen en weer door kunnen gaan :D

    veel liefs Keik! (om geen verwarring te veroorzaken :))

  • 26 Januari 2009 - 12:01

    Monique:

    wat een verwennerij: eerst een prive bericht van Siets en daarna weer zo'n uitgebreid bericht op de site.. ik hoop dat jullie je snel weer helemaal ok voelen.
    Ik ben heel benieuwd naar de foto"s. Is het eten in Laos net zo lekker als in Thailand?
    XX

  • 26 Januari 2009 - 12:01

    Johan:

    Tja, voedselvergiftiging is nooit leuk. Ik weet er helaas alles van (weet je nog Lisanne in Barcelona?) Troosten jullie je maar een beetje met de wetenschap dat in Nederland nu bijna iedereen griep heeft. Het is inmiddels uitgeroepen tot epidemie!
    xxx Johan

  • 26 Januari 2009 - 13:09

    Tim:

    Ja een ware epidimie! Zelfs ik ben te grazen genomen! :)
    Jullie moeten ook snel beter worden! zodat jullie weer lekker kunnen genieten van alles!!!!

    X

  • 26 Januari 2009 - 15:39

    Lieke:

    Ooh nee toch! Jullie zijn toch niet ziek geworden van Laos' stokbroodjes besmeerd met de lachende koe? (La Vache Qui Rit) Maar ik heb er alle vertrouwen in dat jullie er snel weer bovenop komen! Gelukkig kunnen we jullie ook steunen in de wat moeilijkere tijden ;)
    Dikke Kus uit Arnhem! X

  • 26 Januari 2009 - 18:10

    Daan:

    Wat een leuk verhaal weer! Wat doen jullie veel, een dagje gedwongen rustig aan is misschien helemaal niet zo erg. Ik lees met plezier jullie verslagen!
    heel veel liefs!

  • 26 Januari 2009 - 19:32

    Rubs:

    gaan ze een beetje ziek worden.... wat een timing zeg!! beterschap zou ik zeggen!!
    wat een leuke verhalen, ik verheug me er telkens weer op :D
    tot snel veel liefs
    xxxx

  • 26 Januari 2009 - 20:26

    Gemma:

    Jip lust geen koriander!zegt Lieke terwijl ik jullie bijzonder mooie reisverslag aan het lezen ben. Zo te lezen gaat het jullie goed ondanks het ziek zijn nu.
    lieve vrolijke groet,
    Gemma

  • 27 Januari 2009 - 08:55

    Saul:

    Ha! Leuk verhaal!!! Ik hoop dat het nu weer wat beter met jullie gaat... zal vast wel :)
    Ik spreek jullie vast snel weer!
    xxxxx

  • 27 Januari 2009 - 20:37

    Harriët:

    Sheba was erg blij met de felicitaties uit Laos. Zij heeft haar verjaardag verder rustig gevierd. Frank en ik hebben een stuk appeltaart gegeten omdat dat erbij hoort. Weten jullie nog dat we Sheba op 27 januari 2001 hebben opgehaald in het asiel?

  • 28 Januari 2009 - 10:40

    Peter:

    Beste Lisanne en Siets,

    Klinkt goed hoor, en als rebelse dames gewoon na de avondklok op straat? Veel plezier,

    xxx je bro.

    P.S.
    De link van jullie flickr fotosite moet je zonder uitroepteken typen, dat linkt wat makkelijker. Het lukte oma daardoor niet om jullie foto's te bekijken.

  • 28 Januari 2009 - 14:08

    Enza:

    Hee lieve Hans en Henk!
    Aaah klinkt echt vet wat jullie allemaal zien en meemaken:D Wel kut van die voedselvergiftiging.. We hebben in mimizan bakken met la vache qui rit en chocopasta gegeten en toen werd niemand ziek:p nouja wordt maar snel weer beter he zoeties! Lekker genieten van de reis.
    Liefs Enza

  • 28 Januari 2009 - 16:57

    Annie:

    Hallo Siets en Lisanne,

    Ik lees met veel plezier jullie verhalen. Leuke schrijfstijl hebben jullie. Heel indrukwekkend wat jullie allemaal ondernemen. Nu nog gauw de foto's bekijken. Kunnen die niet op deze site? Groetjes en blijf genieten van al dat moois.

    Annie

  • 28 Januari 2009 - 22:03

    Kiki (Kiek):

    Hallo lieverds,

    Het klinkt allemaal super, geniet ervan. Jullie hebben het dik verdiend!
    Update: afgelopen zondag gelijk gespeeld tegen MEC, balen dus. AS zondag tegen Victoria boys, spannend! School gaat zn gangetje en rijlessen gaat best;)

    Een hele dikke kus, uit het weer FREEZIN'COLD Holland!

  • 29 Januari 2009 - 07:20

    Nicole:

    Nou dat klinkt erg PRIMA!! Hihi, nee leuk meiden, vond het supergezellig afgelopen week, ik zal jullie blog ook in de gaten houden! Nogmaals heel veel plezier de komende maanden, die bowling laat wel tot na de zomer wachten ;) Liefs Nicole

  • 30 Januari 2009 - 13:58

    Chantal:

    Heej siets,

    Leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt en het allemaal zo spannend is! Ik hou je site zeker in de gaten. Het was even zoeken maar heb via anne's site de jouwe gevonden. Ik wens jou en je vriendin nog heel veel plezier toe en wees voorzichtig:D kussie Chantal (van de ing;))

  • 31 Januari 2009 - 07:50

    Frances:

    Siets en Lies
    hallo wat een leuke en spannende reisverhalen
    ik ben zondag 1 februari jarig en ik vind het leuk als jullie ter gelegenheid daarvan uit eten gaan.Taartjes eten zal er wel niet in zitten maar er moet een restaurant te vinden zijn om mijn verjaardag te vieren zonder ziek te worden.Ik stort 50 euro op rekening Siets.Sjon H heeft ons geschreven dat hij gezellig met jullie in de kroeg heeft gezeten in ChiangMai.Gisteren met Monique boodschappen wezen doen en o.a.kattenvoer voor Simba gekocht,die boven verwachting fit is.Blijf goed op jullie zelf passen en veel plezier en smakelijk verjaardagsmaal
    FRANCES

  • 31 Januari 2009 - 10:15

    Ronald:

    Het was echt leuk je gesproken te hebben, met beeld en al. Zoals je hebt gezien gaat het nu met Simba weer heel goed. De euthanasie afspraak is daarom natuurlijk niet door gegaan. Dat spreekt vanzelf.
    Mamma en ik gaan naar Utrecht, beetje rondijken, naar het Centraal Museum en nog een paar winkeltjes.

    Iedereen staat op mij te wacjten, dus we gaan maar snel. Doei Siets, doei Lisanne.

  • 31 Januari 2009 - 14:41

    Rietje,:

    hoy Siets en lies
    heb weer even naar jullie belevenissen gekeken hartstikken leuk ,doet me weer denken aan de tijd toen onze Maartje in Australie was,van harte beterschap, zodat julie weer gauw op pad kunnen.groetjes Rietje.

  • 01 Februari 2009 - 19:44

    Dennis:

    Heey Siets & Liss,

    Steeds weer leuk om jullie verhalen te mogen lezen.Wat jammer dat jullie een voedselvergiftiging hadden opgelopen. Mag aannemen, dat het jullie beter gaat en de tocht weer verder kan:).
    Hier is het weer ijskoud en als ik jullie over de zon - en warmte hoor praten, word ik zooooooo jaloers.
    Maar ja, jullie zullen het wel verdiend hebben. Meiden blijf doorgaan met jullie reis. Geneiet ervan en blijf goed op jezelf en op de ander passen.

    Gr.
    Colaboy:)


  • 02 Februari 2009 - 10:19

    Oma:

    Vanmorgen 2 febr je e-mailtje ontvagen;wat lief,en wat een heerlijk verhaal,ik reis elke dag met jullie mee.Gelukkig ben je weer opgeknapt en gaat de reis weer verder.Daan heb ik de vorige week een mailtje gestuurd ik hoop zo dat het is aangekomen.Het was erg gezellig met Peter en Malous, alleen was Malous niet erg lekker,ze heeft ook weinig gegeten, volgede keer beter.In een tijdschrift of een krant heb ik een brichtje gelezen over een onbekend kasteeltje in Bankok.Ik weet niet of jullie op de terugreis{wat nog heel lang duurt}Bankok aandoen.Langs de rivier { ik hoop dat ik het goed schrijf Chao Praya staat dat kasteeltje dat onder de bevolking bekend is als Holland House.In de jaren zeventig is dat kasteeltje opgeknapt en geopend door Koningin Juliana.Hierna heeft er nog lang de nederlandse vlag gewapperd Het moet echt de moeite waard zijn om er eens met een boot langs te gaan Lieve schat met mij gaat het prima.Kijk met wat je eet.Heel veel pleizier en tot een volgende Dag meiden ,dikke kus heel veel liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Siets & Liss

Vanaf 6 januari, gaat onze Azie reis beginnen! 5 maanden lang reizen, met een backpack, door de meest prachtige landschappen en geweldige cultuur.

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 19072

Voorgaande reizen:

06 Januari 2009 - 06 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: