Hans en Henk zijn weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Siets & Liss Teekens & Bosveld - WaarBenJij.nu Hans en Henk zijn weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Siets & Liss Teekens & Bosveld - WaarBenJij.nu

Hans en Henk zijn weer thuis

Door: Siets

Blijf op de hoogte en volg Siets & Liss

18 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,

Na een gigantische tijd van afwezigheid van zowel Hans als van mezelf, vond ik het tijd voor een beter eindbericht!
Nadat de begrafenis was geweest besloten Daan, Saul, Hans en ik om toch nog even terug te gaan naar Curacao. Het eiland waar mijn moeder immers is geboren.
Het besluit om terug te gaan naar curacao heeft mij erg veel goed gedaan. De eerste dagen hebben we alleen maar gechilt en zijn we niet verder gekomen dan de supermarkt! Het huisje waar we in sliepen was dan ook echt de perfecte plaats om even bij te komen.
Maar na een paar dagen begon de vraag: in welk huis is mijn moeder geboren, toch echt te kriebelen. Met een duidelijke route beschrijving, van mijn lieve tante, gingen wij met onze Kia op pad om het huis te gaan zoeken.
Gelukkig duurde het niet lang of we hadden het gevonden. Na een paar foto's en een gesprekje met de bewoners, die niet echt stonden te springen om ons binnen te laten, besloten we weer verder te gaan. Door alle wilde verhalen van zowel mijn Tante als Inge konden we niet nog meer dagen blijven chillen want dat zou toch echt zonde zijn. De andere dagen hebben we de christoffelberg beklommen, niet echt een succes op slippers maar wij wisten echt niet dat het zo'n rotsachtig pad was!Maar we hebben m wel gehaald!
Onze actievere houding beviel ons wel en en besloten even langs te gaan bij Fred, de neef van Daan. Fred is eigenaar van het shete boka park. Hij heeft ons het hele park laten zien en nam ons mee naar bijna niet te betreden weggetjes.We moesten zelfs een keer uit de auto stappen omdat de auto te zwaar beladen was om het ruwe terein te kunnen trotseren! Echt gaaf.
Na een educatieve dag boven water besloten Daan en ik om een kijkje onderwater te nemen!
De duik was echt geweldig. Helaas was de aansluiting van Daans flessen niet helemaal goed waardoor het zuurstof lekte en we iets eerder naar boven moesten. Doordat Daans flessen eerder leeg waren dan die van mij waren mijn flessen echt nog loeizwaar. Het gevol ik kon met geen mogelijkheid de zee uit. Het overeind komen met flippers is al bijna niet te doen maar met 2 van die zware flessen was het al helemaal een ramp. Daar zat ik dan,
op mijn billen in de zee met pijnlijke steentjes op de bodum. Na heel wat gewuif kreeg gelukkig Daan in de gaten dat ik er niet meer uitkon en na vriendlijk assisteren was het mij toch gelukt eruit te komen!
Ook hebben we een uitstapje gemaakt naar bonaire. Een kleiner eiland met een prachtige zee, zo blauw heb ik het nog nooit gezien. De hele dag lekker in een pick-up truck rond gereden! En onze eigen kleine avontuurtjes beleefd!
Curacao was echt geweldig en nu zijn we alweer een half jaar verder, wat gaat de tijd toch snel.
Gelukkig begin met steeds meer plezier terug te blikken op onze prachtige reis. Laatst zijn de foto's uit de kast gehaald en is er een hele foto avond geweest.
Op dit moment gaat het oke, ik heb een appartementje in Amsterdam, studeer met een groot plezier en vermaak mij heel goed!
Hans maakt het ook goed en vermaakt zich voorlopig nog prima in Arnhem.


Graag wil ik jullie heel graag bedanken voor alle steun die jullie hebben gegeven en nog steeds geven!
Heeeeeel erg bedankt en mochten jullie geinteresseerd zijn in foto's, wij willen ze met alle liefde laten zien want dit avontuur mogen we niet vergeten :D

Heel veel liefs Siets en Liss

  • 18 November 2009 - 19:10

    Broer Peter:

    Hee siets

    Goed hoor zo een afsluitend verhaal. Er is een landelijke storing bij vodafone dus ik kon niet reageren op je smsje maar ik ben in utrecht. Tot vrijdag xxxx je broer

  • 18 November 2009 - 19:34

    Daan:

    Heb ook last van die storing! Siets leuk verhaal en ik vond het ook erg leuk met jou/jullie op Curacao!
    x

  • 19 November 2009 - 07:51

    Johan:

    Lijkt me echt een gezellig avondje: open haard aan en dan foto's kijken uit warme landen.

  • 19 November 2009 - 08:32

    Rubs:

    Siets
    je bent een topper dat! mooi dat je dit nog zo weet af te sluiten met een mooi bericht!

    liefs ruben x

  • 19 November 2009 - 19:24

    Lieke:

    Lieve Zoeties!

    Leuk nog zo'n afsluitend berichtje! Als ik kijk naar alle landenvlaggetjes die in jullie reisverslagenrijtje staan.. Dan val ik bijna achterover! Jullie hebben echt heel wat landen bezocht he! Ik ben echt ontzettend trots op jullie hoe jullie deze reis hebben gemaakt! Maar ik ben stiekem ook wel weer heel erg blij dat jullie weer lekker in Nederland zijn!

    xxxxxx

  • 20 November 2009 - 13:29

    Harriët:

    Wat een verrassing om nog een afsluitend verhaal over de wereldreis te krijgen. Dit hoofdstuk maakt het verhaal compleet.
    Ik verheug me nu al op jullie verhalen en foto's van de reis. Het is zo'n mooi avontuur geweest.

  • 21 November 2009 - 12:52

    Mila:

    Haa!
    Ik ben heel blij dat jullie weer terug zijn en dat het goed met jullie gaat!
    Leuk om nog een afsluitend verhaal te lezen.
    Op naar jullie volgende reis:D dan kunnen we allemaal weer die fantastiche verhalen lezen!!
    Liefs xxx Mil

  • 22 November 2009 - 11:53

    Ronald :

    Ineens daar ie weer een bericht. Ik dacht even, hoe kan dat nu ze zat net nog naast mij, maar ook vandaar kan je natuurlijk een bericht versturen. Ik heb al een paar van de 3000 foto's gezien. Heel mooi zeker met het verhaal erbij. Siets goede afsluiting. Wil je trouwens een kopje thee, je zit achter de laptop........

  • 29 November 2009 - 12:22

    Frances:

    Lieve Siets,wat jammer he,dat nu de reis toch echt is afgerond,zowel in t echt als op de site.Het was heel erg leuk om jullie verhalen te lezen en gelukkig blijven de herinneringen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Siets & Liss

Vanaf 6 januari, gaat onze Azie reis beginnen! 5 maanden lang reizen, met een backpack, door de meest prachtige landschappen en geweldige cultuur.

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 19068

Voorgaande reizen:

06 Januari 2009 - 06 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: