Van Bangkok naar Phitsanulok - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Siets & Liss Teekens & Bosveld - WaarBenJij.nu Van Bangkok naar Phitsanulok - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Siets & Liss Teekens & Bosveld - WaarBenJij.nu

Van Bangkok naar Phitsanulok

Door: Siets

Blijf op de hoogte en volg Siets & Liss

12 Januari 2009 | Thailand, Phitsanulok

Lieve mensen!!
Hoe gaat het met jullie? de temperaturen willen al een beetje stijgen geloof ik? Wij hebben ondertussen in het warme Thailand al een heleboel meegemaakt!
Niek,Liss en ik hebben Wat pho bezocht, dat is een tempelcomplex met een enorme liggende buddha die helemaal bedekt is met bladgoud. omdat het budhisme zo belangrijk is besloten we om een gids erbij te nemen om wat uitleg te krijgen over het buddhisme. Ik bespaar jullie de uitleg van de gids (het was overigens redelijk onbegrijpelijk) want het buddhisme zit belachelijk moeilijk in elkaar. Het grappige is trouwens ook dat ze hier in t jaartal 2552 ipv 2009. we zijn dus zomaar 543 jaar voorruit in de tijd gezet! Na Wat Pho hebben Hans en ik een nieuw hostel gezocht en uiteindelijk een heel leuk hostel gevoden! Niek had namelijk die dag besloten om naar het eiland Ko Thao te gaan. Niek wil graag duikleraar worden en op Ko Thao kan je heel goed duiken, dus hopelijk vind hij daar zijn plekje. Die avond zijn hans en ik met een heleboel backpackers wat gaan drinken!! Zo leer je nog eens mensen kennen over de hele wereld!!
De dag erna hebben Hans en ik een tripje gemaakt naar de weekend markt. Dat is een enorme markt, waar je allemaal plulletjes kan kopen (zelfs honden en katten!!) Na de overvollen markt gingen we even lekker genieten van het park. Wat ik heel erg bewonden van thailand is dat niemand boos kijkt! Iedereen is buitengewoon vriendelijk en respectvol tegen elkaar. Daar kan menig Nederlander nog veel van leren!
Bangkok was een leuke stad maar na 4 dagen was het tijd om de stad te verlaten.
Hans en ik zijn gisteren per bus richting Phitsanulok gegaan. de busreis duurde zo'n 7 uur maar het landschap was echt heel mooi. Overal knal groene rijstvelden, ja die hebben ze wel nodig want die thai eet m een reis ongeloofelijk!! Zelfs hun ontbijt bestaat eruit. Geef mij maar lekker een boterham met kaas :P
S avonds hebben we avond gegeten voor totaal 40 bath, dat is ongeveer 50 cent. Nu was het eten geen culinair hoogstandje maar voor 50 cent bijzonder lekker!! Toen we ons buikje lekker hadden rondgegeten zijn we even gaan rondlopen door de stad. Overal waar je komt is wel een markt, en zie daar, ook Phitsanulok had een markt, een night markt nog wel! harstikke gezellig met vele kraampjes en lachende mensen. Veel vrouwen in thailand zijn erg verzorgd en geven veel geld uit aan hun uiterlijk. Hans en ik vonden dat we hiermee niet konden achterblijven en besloten onze nagels te laten laken (als je in de albert heijn werkt heeft het namelijk totaal geen zin om iets aan je handen te doen, want het zit binnen de kortste keren onder de krassen). Ik heb mooie goude nagels met een zwart bloemetje en hans heeft knal roze met een wit bloemetje! erg beeldig :P.
Vandaag hadden hans en ik een sportief dagje ingepland. We zijn met de lokale bus richting Sukothai vertrokken. Daar fietsen gehuurd en met het zonnetje op ons bolletje door een verwoest tempel complex gegaan! Heel mooi en vooral relaxed! Beetje zonnen beetje fietsen!!
vandaag hebben we gezellig gegeten met 2 Canadese meisjes die ongeveer dezelfde trip gaan maken als wij ongeveer. We zullen hun vast nog wel tegen komen :P
Morgen vertrekken we waarschijn per trein naar Changmai! daar gaan we sowieso een thaibox wedstrijd bekijken!!
tot mails en mocht je ons zo erg missen, liss is in de taxi haar telefoon kwijtgeraakt en heeft een nieuwe Thaise telefoon gekocht. Het nummer is +66856674248!! Dus we kunnen ook gesmst/gebeld worden


xxx Hans en Henk


  • 12 Januari 2009 - 15:10

    Koennnn:

    whaha 543 jaar voorruit.. leuk leuk... als ik jullie was zou ik nieks eerste klanten worden :D

    xxx koen

  • 12 Januari 2009 - 15:14

    Ronald:

    Dat jullie zo van cultuur houden?! Ik sta er van te kijken. Heel goed jongens.
    Vanavond komt Daan bij ons eten. Marlous is er dan ook, we gaan Pizza di Mama eten. Ik hoop maar dat Daan het ook lekker vindt. Voor hem gelukkig is het geen Thais.
    Leuk hoor die berichtjes, Pappa


  • 12 Januari 2009 - 15:18

    Johan:

    Het jaar 2552: Dan zou oom Max dus inmiddels 647 jaar zijn; daar waren we gisteren nml. Jullie moeten in ieder geval de groeten hebben van tante Jos, Vera en Guido.
    Het wordt hier inderdaad een beetje minder koud, dus de Unox-koorts (vroeger bekend als de Elfstedenkoorts) is wat gezakt. Maar inmidels doen de hyperschaatsers verwoede vorstdansen om toch weer het ijs op te kunnen.
    Zo langzamerhand wordt het tijd om de kerstbomen af te gaan breken, jaja die staan nog steeds. Elke dag stellen we het weer een dag uit. Misschien maar laten staan tot jullie terug komen???
    Verder weinig bijzonderheden, bij AH wordt in stijl gehamsterd. En dankzij ons hebben ze weer de beschikking over een grote voorraad lege kratten bier. Het was bijna genant om met zo'n stapel kratten de winkel in te gaan; tegen iedereen maar gezegd dat het van jullie afscheidsfeestje was, maar je zag iedereen denken en fronsend kijken... De jongens en meisjes bij de AH zijn overigens nog steeds wat ontheemd door jullie vertrek. komt vast wel weer goed.
    Tot zover, wat is Phitsanulok trouwens??
    Veel plezier en we blijven jaloers.

  • 12 Januari 2009 - 15:22

    Harriët:

    Hoi meiden,

    Leuk om weer een berichtje te lezen. Ik houd de mail, weblog en mijn mobieltje constant in de gaten of er nog nieuws is uit Thailand. Zondag zijn Johan en ik naar Terneuzen geweest om oom Max en tante Jos te bezoeken. Het gaat weer beter met oom Max: waarschijnlijk haalt hij zijn 104-de verjaardag nog!!!

  • 12 Januari 2009 - 15:53

    Daan:

    Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat!
    Dikke kus

  • 12 Januari 2009 - 17:35

    Saul:

    Hahaha, Liss & gelakte nagels: ik wil bewijs zien!!!! ;-)
    xxxxx

  • 12 Januari 2009 - 18:00

    Marjolein:

    volgens mij krijgen jullie de smaak te pakken! Ik vroeg me alleen af of jullie ook mee gaan doen met dat thaiboxen; pas dan wel een beetje op jullie nagels... zou toch jammer zijn.

  • 12 Januari 2009 - 19:19

    Tim:

    Hey meisjes!

    Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat! En dat jullie een van de belangrijkste onderdelen van de Thaise cultuur gaan ervaren! ;) Pas maar op, dit is wat anders dan voedbal! Maar kijken doet geen pijn dat verzeker ik jullie.
    Gelukkig heeft Thailand zo een rijke cultuur, jullie hebben de tijd daar hard nodig denk ik! Heel veel plezier en genietse

    Dikke kus

  • 12 Januari 2009 - 20:37

    Lieke:

    Jeej, weer een berichtje van de Zoeties! :)
    Wauw! Wat klinkt het tof allemaal. Ik had al ongeveer zo'n verbeelding gemaakt bij jullie nagellakavontuur ;) Knallende kleuren en de bloemetjes niet te vergeten :D Die fietstocht klinkt trouwens ook wel heel erg leuk!
    Wel tof om te horen trouwens dat jullie maar een paar daagjes op 1 plek blijven, dat lijkt me wel essentieel om zo veel mogelijk te zien :D Maar er is ook tijd voor chillen he? :)
    Geniet er van lieve vriendinnetjes!
    Dikke Kus. XXX

  • 12 Januari 2009 - 21:20

    Mila:

    Jullie zijn bijna een week aan de andere kant van de wereld!!
    En zo te horen bevalt het en hebben jullie al heel wat meegemaakt : )
    xxxxxx

  • 13 Januari 2009 - 12:11

    Ruben:

    geliefde vriendinnen,

  • 13 Januari 2009 - 12:12

    Ruben:

    geliefde vriendinnen - poging II
    wat ontzettend fijn om te horen dat jullie je zo vermaken en veel doen, leuk hoor!!
    viel spass en tot mails

    liefs rubs

  • 13 Januari 2009 - 14:04

    Monique:

    Ha Siets en Lisanne!

    Leuk om jullie bericht te lezen. De prive e-mail van Siets heeft me heel erg goed gedaan, ik denk dat ik hem ga inlijsten!!! ;>))))
    Nog een niewtje: Agnes is gisteren 12 januari bevallen van een zoon, Bas heet íe. Ik heb Fran al gebeld maar haar niet te pakken gekregen.
    Ik heb jullie trouwens ook gebeld op het Thaise nummer, maar helaas geen gehoor of in gesprek. Straks probeer ik het nog een paar keer.
    XXXXX
    P.S. Het was gisteravond erg gezellig met Daan, we gaan hem zeker missen wanneer hij naar Curacao gaat.

  • 14 Januari 2009 - 12:49

    Johan:

    Gisteren op de Vakantiebeurs geweest in Utrecht. Had natuurlijk vooral veel belangstelling voor zuid-oost Azië. Kreeg van een heel lieve Vietnamese vrouw een boekje met hotels in Vietnam, zij kon deze accommodaties echt aanraden, zei ze in gebrekkig Engels. Na haar op traditioneel Vietnamese wijze te hebben bedankt, keek ik het boekje onder het genot van een Corona-biertje (ok ok niet erg toepasselijk door) en zag dat de goedkoopste kamer rond de 400 dollar per nacht kost. Dus ik heb besloten om de namen van die hotels maar niet door te geven.
    Nog een tip van de Vakantiebeurs: als het te warm is, kun je uitwijken naar de geografische Zuidpool: 8 dagen Antarctica voor 35.000 euro. Dat is exlusief de vlucht, maar inclusief vervoer op de Russische, nucleaire ijsbreker Wladimir Blasfemich.
    Groetjes uit een regenachtig Nijmegen/Arnhem.

  • 16 Januari 2009 - 07:56

    Maxime:

    Hi hans en henkiee!
    fijn dat jullie het zo naar je zin hebben! zal zo meteen alle andere verhaaltjes ook even lezen! ik denk wel veel aan jullie hoor, hoop dat jullie een onvergetelijke reis zullen hebben! veel liefs max x

  • 16 Januari 2009 - 11:35

    Lou:

    Eejzz leukies

    Echt super om jullie verhaaltje te lezen. Echt gaaaf dat het zo goed gaat aan de andere kant van de wereld. hihi.. Vanavond weer trainen ga jullie missen henkkie en hanssie

    :D ik ga me nu ff aanmelden wat ik beloofd had hihi xx

  • 16 Januari 2009 - 11:38

    Lou:

    Ik mis de foto's :( lou wil foto's zien...

    Hahaha toedelss

  • 16 Januari 2009 - 17:14

    Ronald:

    ja een paar foto's op deze site plaatsen dames zou helemaal geen kwaad kunnen. Doe je best.
    Zijn jllie al in het nevelwoud daar in Chang Mai geweest. Volgens Frances en Frans was dat erg de moeite waard. Ik hoop dat Sjon de telefoon daar heeft opgenomen en dat hij jullie op gebakken sprinkhaan heeft getrakteerd.

    Hier is de Posbankmoord nog steeds niet echt opgelost, maar het is ongelooflijk spannend. Meer kan ik er niet over zeggen. Helaas


  • 17 Januari 2009 - 12:19

    Frances:

    Lieve Siets,
    wat ben ik jaloers op je:markten,tempels,lekker eten ,warmte en op weg naar Chiang Mai.Doe Sjon Hauser de groeten en vraag je even of hij onze kalender heeft gekregen?Het staat me nog helder in het geheugen gegrift hoe gezellig druk en ontspannen het overal is.
    Leuk al die contacten met de mede-backpackers.
    Zoals je weet hebben wij BAS in de familie gekregen,het is een echte
    aanwinst.Met Agnes en Aart-Jan gaat het prima.Groeten ook aan Hans
    kussen van Frances

  • 18 Januari 2009 - 21:42

    Dennis:

    Heey ladies,

    Het gaat bijzondere goed met jullie:) en dat is goed nieuws! Liss, wat jammer dat je je mobieltje in de taxi vergeten was, maar gelukkig ben je weer mobiel en voor een ieder weer bereikbaar:).
    Jullie en gelakte nagels...???? Dat had ik dus nooit achter jullie gezocht. En zo zie je, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, hahahaha.
    Afgelopen week zijn we weer met de trainingen begonnen. Dinsdag hadden we een trainingsverbod van de Gemeente en mochten zowel niet op het kunstgras, alsook op de velden trainen. Gold voor de gehele vereningen. En eerlijk is eerlijk, je kon ook niet trainen, want het leek wel een zwembad hier. Door dooi en regen en de vorst, die in nog in de grond zat, kon het water niet weg. Maar afgelopen vrijdag dan op het kunstgras met de dames 2 getraind. En dat was weer lekker om te doen. Deze week is het dinsdag trainen, vrijdag een dropping voor dames 1 en 2 en heren 1, 2 en 3. Wordt vast en zeker erg gezellig.
    Maar jullie hebben het daar ook onwijs gezellig, het weer en de temperaturen erg mee,dus zit dat ook daar snor bij jullie:).
    Dus Liss & Siets, blijf genieten van al het moois daar.

    Gr. en lees jullie spoedig weer.

    Colaboy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Siets & Liss

Vanaf 6 januari, gaat onze Azie reis beginnen! 5 maanden lang reizen, met een backpack, door de meest prachtige landschappen en geweldige cultuur.

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 19089

Voorgaande reizen:

06 Januari 2009 - 06 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: