Weer een nieuw land! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Siets & Liss Teekens & Bosveld - WaarBenJij.nu Weer een nieuw land! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Siets & Liss Teekens & Bosveld - WaarBenJij.nu

Weer een nieuw land!

Door: Siets

Blijf op de hoogte en volg Siets & Liss

13 Februari 2009 | Vietnam, Hué

Lieve allemaal,

Goh, wat hebben Liss en ik alweer veel gedaan in de afgelopen anderhalve week. Ik weet bijna niet waar ik moet beginnen. hahah ;)

Na 3 nachten in Vientiane doorgebracht te hebben besloten Hans en ik om verder te reizen richting het zuiden. Pakse zou onze nieuwe bestemming worden. De bus waarin we vervoerd zouden worden naar Pakse was een, zo genoemde Sleeper bus. Iedereen had een eigen bed ter beschikking, we zouden onze busreis al slapend doormaken! De man waar we deze bustrip hadden geboekt zei tegen ons dat wij wel in een bed konden slapen voor Lao mensen (dat betekent een kleiner bed) Omdat IK daar wel makkelijk in zou passen, en Liss genoeg ruimte overhield voor een goede nachtrust. Het grote voordeel dat ik zo klein ben scheelde ons wel weer een berg geld! haha.
De Bus arriveerde om half 7 s ochtends in Pakse. Daar stonden Hans en ik dan, met de slaap nog in de ogen en een ernome zware rugzak op onze rug. Waar moesten we in godsnaam heen??? Gelukkig schoot een taxi mannetje ons snel te hulp en wilde ons voor een vriendelijk bedrag wel eventjes richting de stad chauffeuren. Eenmaal in Pakse was een goedkoop hotel (3 euro p.p.p.n) snel gevonden! Na het uitpakken van de rugzakken en een stevig ontbijt, zijn Hans en ik Pakse gaan verkennen. Werkelijk geen barst aan. Binnen ander half uur hadden we alles van Pakse gezien wat er maar te zien viel. Tot we een shop area tegen kamen, iets waarmee Hans en ik ons nog steeds uiterst goed mee kunnen vermaken :P!
De 2e dag in Pakse zou een beter dag worden. We hadden gehoord van de Tadlo waterval, ze scheen prachtig te zijn en je kon er heerlijk een frisse duik nemen. Toen Hans en ik, niks vermoedend, aan een Taxi chauffeur vroegen hoeveel KIP het kost voor een rit naar de Tadlo waterval, keek de chauffeur ons zo raar aan dat we bijna zelf begonnen te twijfelen of we wel goed snik waren. De Tadlo waterval scheen 90 km buiten de stad te zijn. Een ritje van ongeveer 3 uur. Bovendien was het water zo koud, dat je er met geen mogelijkheid in zou kunnen zwemmen. Helaas Pindakaas, dan maar geen waterval. Wel hebben Hans en ik die dag meteen een bus geboekt naar Don Det. Don Det is 1 van de 4000 Islands van de Mekong. Het scheen er geweldig te zijn.
Om stipt 8 uur vertrok ons busje richting de Mekong. Eenmaal aangekomen bij de Mekong stond daar een bootje op ons te wachten, die ons naar Don Det zou vervoeren. In de boot zat ik naast een ontzettende praatgrage Belg en aangezien ik ook een praatgraag persoon ben, was een leuk gesprek al snel gemaakt. Samen met onze vriendelijke belg, Nico en zijn reisgenoot Misha (NL) zijn we op zoektocht gegaan naar een bungalow aan de sunset side van Don Det. Hans en ik hadden er al snel 1 gevonden, het enige wat je had was een bed en een gat in een andere kamer, wat een wc moest voorstellen. Toen we alle 4 gesetteld waren besloten we om een verfrissende duik te nemen in de Mekong! Het water was groen en overal dreef wier, maar het was zo warm buiten en "zo vies was het water nou ook weer niet" dat we toch de duik hebben genomen! Heel gaaf en harstikke mooie natuur! de 4000 islands zijn echt vet mooi om te zien. Don Det is een van de grootste eilanden, hier komen voornamelijk backpackers. Na Don Det is er nog 1 heel groot eiland Don Khon. Dit eiland hebben we bezocht op de 2e dag van ons verblijf op de 4000 islands. Op Don Khon bevindt zich 1 van de grootste watervallen die ik ooit heb gezien. Die waterval was zo krachtig en zo groot! Ga maar snel kijken op de flickr site voor foto's ;)
Na al dat krachtige water gezien te hebben vonden wij het tijd worden om zelf maar eens ter water te gaan. Na een flinke fietstocht hadden we een prachtig strand gevonden! Heerlijk gezwommen en vooral genoten van de zon.
De tijd begon te dringen want we waren alweer een hele dag op pad. De fietsen moesten weer worden ingeleverd en de magen begonnen ook flink te knorren.
Het avond eten was heel erg gezellig! We hebben met een grote groep gegeten en genoten van de zonsondergang. De dag kon niet meer stuk.
De 3e dag hadden Hans en ik besloten om niet zoveel te gaan doen. De dagboeken moesten hoognodig worden bijgewerkt en een dagje niksen is nooit verkeerd! S avonds stond er een feestje op het programma. Om 8 uur begon t en om 12 uur moest iedereen weer naar bed. Het feest was echt geweldig! Hebben we toch nog even flink de pan uit kunnen swingen!!
De volgende dag stond een busreis voor de boeg richting Savannakhet. God wat een reis wat dat zeg! We hadden namelijk de locale bus geboekt. Dat houdt in dat de Varkens op het dak worden meegevoerd en de kippen onderin de laadruimte worden gestopt. Hans en ik waren wederom de enige westerlingen, we werden dan ook aangekeken alsof we van een andere planeet kwamen.
Om 10 uur s avonds arriveerde we in de stad, geen enkele tourist te bekennen... Wat ons eigenlijk wel uiterst goed beviel. Na Savannakhet zijn we meteen door gereist naar Hue, waar we nu zitten. Hue is in Vietnam en ontzettend leuk!
Ik vertel de volgende keer wel meer over deze stad. Ik zie dat het verhaal belachelijk lang is geworden, We maken ook zoveel mee! hahah.
We hebben ook weer een nieuw telefoon nummer wij zijn op dit moment te bereiken op +841697573130

En op www.flickr.com/lisannebosveld
staan ook weer nieuwe foto's!!

Dikke kus vanuit Vietnam,
Siets en Hans

p.s. nog maar 8 dagen voor mijn verjaardag!! Spannend :D


  • 13 Februari 2009 - 06:39

    Hans:

    Henk je bent een kei!

  • 13 Februari 2009 - 07:18

    Marjolein:

    wat leuk om mee te genieten van jullie verhalen en foto's, ziet er heerlijk uit! Ik kan me voorstellen en herinner het me ook dat je af en toe een dagje 'vrij' moet nemen om je dagboek bij te schrijven.
    veel plezier Marjolein
    ps Saul was in no-time van Utrecht naar hier toen ik hem vertelde dat er een echte 'old school' brief van jou was aangekomen

  • 13 Februari 2009 - 09:09

    Keik:

    Haa lieve siets en liss :D

    klinkt nog steeds geweldig wat jullie allemaal meemaken ;)

    liefs!

  • 13 Februari 2009 - 09:38

    Sepp:

    Mooi verhaal weer! ook de foto's zijn prachtig! ze hebben wel allemaal leuke bussen daar in azie hé:P en ind geniet van je rust;) en geniet van Vietnam!

    Xx Sepp

  • 13 Februari 2009 - 11:32

    Peter:

    leuk hoor, zus

  • 13 Februari 2009 - 14:30

    Monique:

    weer zo'n leuk verhaal! Sommige dingen hoor ik je gewoon zeggen, Siets! (zoals bijvoorbeeld "geen barst aan") We bellen je gauw om je stem in het echt te horen.
    Hebben jullie ook op Vietnamese muziek kunnen swingen of klinkt die niet zo swingend?!
    dikke kus

  • 13 Februari 2009 - 14:32

    Lia:

    Weer zo'n geweldig reisverslag, ben jaloers!!! Zou alleen niet graag die busreis met varkens en kippen meemaken, want ben bang dat jullie uuuuuren op houten bankjes gezeten hebben. Aan het eind van de rit had stoffer en blik klaar moeten staan om mij op te vegen. Kan nog steeds niet de foto's bekijken, maar dat ligt aan mij.Dames geniet van jullie avonturen en kijk met spanning uit naar jullie volgende verslag.Liefs Lia.

  • 13 Februari 2009 - 19:43

    Ronald:

    ik had werkelijk geen idee dat jullie zulke leuke verslagen zouden schrijven. Het is echt heel leuk!
    Waarom zou Henk nou toch een kei zijn. Dat is natuurlijk wel zo, maar waarom dat nu zo expliciet naar voren wordt gebracht, dat vraag ik mij dus af. (zie reactie 1). Daarnaast heb ik nog sterk de indruk dat Hans en Henk eigenlijk naast elkaar zitten. Wie geeft opheldering......
    We horen van velen dat ze jullie verslagen op de voet volgen, van Zwolle tot Amsterdam en van Deventer tot Sydney


  • 13 Februari 2009 - 20:24

    Monique:

    nog een reactie omdat ik inmiddels ook de foto's heb kunnen bekijken. Jullie genieten echt met volle teugen, dat straalt er vanaf!! XX

  • 13 Februari 2009 - 21:50

    Harriët:

    We zijn net terug van de crematie van oom Max (104 jaar gelukkige jaren gehad). Heb tante Jos de condoleances vanuit Vietnam overgebracht. Het was een mooie herdenking!
    We kijken net naar het nieuws en zien dat het in Hanoi 13 graden is. Hopelijk hebben jullie niet teveel truien en jassen teruggestuurd!!!

  • 14 Februari 2009 - 08:12

    Lieke:

    Wauw zoeties,
    Weer een heel leuk verhaal! Interessant hoor! En dat die berichten zo lang zijn, dat maakt ons helemaal niets uit, sterker nog, het is prima!
    Happy valentines day trouwens he, en bedankt voor jullie leuke smsje vanochtend :D We houden contact en ik kijk weer vooruit naar het volgende verhaal!
    Dikke kus,
    Lieke

  • 14 Februari 2009 - 10:15

    Ruben:

    lieve vriendinnen!!!
    wat een verhaal weer!
    nu in vietnam aanbeland, leuk zeg!! en wat lijken die 4000 islands me mooi, maar zijn ze niet erg toeristisch??

    ik ga snel even in de foto's koekeloeren om jullie avonturen te kunnen visualiseren!! :D

    adios amigas,
    liefs rubs xxxx

  • 14 Februari 2009 - 21:38

    Daan:

    Leuk om weer een reisverslag te lezen! Met die foto's erbij krijg ik nog een beter beeld hoe het daar is!
    Ik doe een suggestie op de reactie van ronald:
    henk (denk dat het siets is) is een kei omdat zij de auteur is van dit reisverhaal.
    Liefs vanuit Curacao!

  • 15 Februari 2009 - 09:26

    Pili:

    Wat leuk klinkt t allemaal;)! Echt super veel plezier en succes en geniet er heel veel van!En maak heeeeel veel foto's

    Liefs!

  • 16 Februari 2009 - 09:24

    Roos:

    ooh, elke keer die supper mooie verhalen echt ik word er zo jaloers van!! en zeker met die geweldige foto's.

    mooi dat jullie er zelf ook nog zo van genieten!!

    ik verheug me nu al op jullie volgende verhaal!

    liefs

  • 17 Februari 2009 - 11:50

    Oma:

    dag lieve Siets,

  • 17 Februari 2009 - 12:19

    Oma:

    Allereerst bedankt voor je mailtje van 13-2-09 Wat lief.Wat een geweldige reisbeschrijving,ik geniet er van ook de foto's zijn heel erg leukIk reis ste3eds met jullie mee via de atlas ,er staan niet alle plaatsen op maar die zoek ik dan wel op in de grote atlas. Siets ik maak het kort,stort 50 euro's op je rekening ga samen daarvan lekker eten of koop voor jezelf wat je graag wilt hebben het is een voorshot op je verjaardag . Die hoor je zeker nog van mij.

    Dag lieve Siets groeten aan Liss. Dikke kus Oma.

  • 17 Februari 2009 - 13:37

    Tim:

    Henk ik vind je ook een kei! Maar jou ook Hansje! :D X

  • 18 Februari 2009 - 11:00

    KOEN:

    Wat een avonturen dames, mijn avontuur van de dag: Ik heb sinds m'n 12e niet meer geslaapwandeld maar vanacht flink te keer gegaan hele kamer lag overhoop:)

    Kus KOEN

    ps. Voor Siets: ik vond het heel leuk dat jij mij belde
    Voor Liss: kben eindelijk met Saul de kroeg in gedoken:)

  • 18 Februari 2009 - 12:30

    Saul:

    En hij heeft het geweten... hahaha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Siets & Liss

Vanaf 6 januari, gaat onze Azie reis beginnen! 5 maanden lang reizen, met een backpack, door de meest prachtige landschappen en geweldige cultuur.

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 19085

Voorgaande reizen:

06 Januari 2009 - 06 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: