Weer een stad verder - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Siets & Liss Teekens & Bosveld - WaarBenJij.nu Weer een stad verder - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Siets & Liss Teekens & Bosveld - WaarBenJij.nu

Weer een stad verder

Door: Liss

Blijf op de hoogte en volg Siets & Liss

19 Januari 2009 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal!

We zijn inmiddels al bijna een week in Chiang Mai en we hebben een heleboel gedaan.
De trein van Phitsanulok naar Chiang Mai had 4 uur vertraging waardoor we pas om 11 uur 'savonds aankwamen. De treinreis was heel mooi met uitzichten over de rijstvelden totdat het donker werd natuurlijk en we niets meer konden zien. In de trein hebben we een Duitser ontmoet die al 10 jaar overal in Azie woont. Na een half uurtje praten met die vent stond ons hele notitieboekje opeens vol met tips. Toen die vent eenmaal op gang was met zijn tips was hij niet meer te stoppen!
We kwamen door de vertraging van de trein dus heel laat aan in Chiang Mai en gelukkig had ik een hostel gereserveerd vanuit de trein (tip van die Duitser).
De volgende dag hebben we eigenlijk niks uitgevoerd: beetje door de stad gelopen en hier en daar wat gedronken op een terrasje. 's Avonds hebben we eerst wat gegeten in een restaurant van een Nederlander. We kwamen hier pas tijdens het eten achter omdat er een groep gepensioneerde Nederlanders zat met een zak drop! Even een praatje mee gemaakt en het blijkt dat hier heel veel Nederlanders overwinteren. Na het eten hebben we shisha gerookt en een biertje gedronken. Terwijl we daar zaten kwam er eerst een Belgisch stel bijzitten en later nog een Braziliaan. Erg gezellig!
De volgende dag hebben we een brommer gehuurd en zijn we naar de tempel Doi Suthep gereden. Het was even wennen op zo'n brommer rijden (125 cc) in het drukke verkeer van Chiang Mai en we zijn ook een paar keer flink verkeerd gereden. Het oude centrum is gebouwd in een vierkant met daaromheen een soort gracht. We zijn per ongeluk ongeveer 4x dat vierkant rondgereden voordat we doorhadden dat we telkens hetzelfde rondje reden. Uiteindelijk zijn we toch bij Doi Suthep uitgekomen. Dit is een tempel in de bergen met mooi uitzicht over de stad.
De volgende dag begon onze tweedaagse trek door de jungle. We gingen met een groep van 13 man van allerlei nationaliteiten EN een thaise gids die niet helemaal spoorde. De trek begon met een ritje op een olifant waar helemaal niks aan is en wat we eigenlijk maar zielig vonden voor de olifanten. Daarna begon de echte trek door de jungle. Drie uur lang alleen maar stijgen op kleine paadjes. Af en toe was het zo steil omhoog dat het meer op bergbeklimmen leek dan op een wandeltocht. We hebben overnacht in een village bij zogenaamde hilltribes maar eigenlijk is het ontzettend toeristisch. We sliepen in een bamboehuis op palen op een matje op de grond. 's Avonds heeft onze gids rare trucjes en spelletjes met lucifers laten zien maar hij heeft zich vooral heel erg bezopen. De volgende dag hebben we ongeveer 2 uur gelopen, wat deze keer allemaal dalen was , naar een waterval. Het water was ijskoud maar Henk en ik zijn natuurlijk toch even onder de waterval gaan staan. Daarna hebben we nog een klein stukje gelopen naar de rivier waar we gingen white water raften. We gingen tussen de rotsen door op de rivier en van kleine watervallen af. Heel vet! Het laatste stukje van de trek moesten we ook nog eens gaan bamboeraften wat echt belachelijk was! We zaten op een vlot met te veel mensen waardoor het vlot de hele route half zonk. Bovendien waren we niet vooruit te branden. Na het raften hebben we wat gegeten en daarna werden we teruggebracht met een busje naar Chiang Mai. ' s Avonds hebben we een voetmassage genomen wat we wel verdiend hadden na die zware trek door de jungle.
De volgende dag hebben we bijna de hele dag in een parkje in de zon gezeten en in ons dagboek geschreven en muziek geluisterd. Verder hebben we een visum voor Laos geregeld en een boottocht over de Mekong rivier naar Laos geboekt.
Vanavond gaan we naar een thaibokswedstrijd en morgen gaan we de 2daagse boottocht naar Laos doen!
Nu doen we het nog even lekker rustig aan!

Groetjes van Hans

P.s.

Hier nog even een klein berichtje van Siets/Henk.
Na 2 uur wachten achter de computer in de hitte van Chiang mai is het gelukt om wat foto's op een site te zetten.
De link is: www.flickr.com/lisannebosveld!!

Geniet maar van de foto's hahaha!!
Ik vind het trouwens harstikke leuk al die reacties!!

Liefs! Siets

  • 19 Januari 2009 - 07:10

    Saskia:

    wat leuk allemaal he! En heeel herkenbaar, vooral die 4 rondjes langs de grachten van ChaiMai! En de half zinkende vlotten! haha! Nog heeel veel plezier dames!

  • 19 Januari 2009 - 07:21

    Marjolein:

    wat heerlijk om dit te lezen, een diepe duik in het verleden voor mij. Lisanne, ik zei tegen je dat ik niet meer zo nodig naar het oosten hoef, maar als ik jullie verhalen lees begint het wel te kriebelen, veel plezier !

  • 19 Januari 2009 - 07:33

    Philippe:

    Altijd weer die Duitsers he? Enne roken? Dames toch...

    Veel plezier nog.

  • 19 Januari 2009 - 08:01

    Peter:

    Houd je hoofd cool/koel, zus!

  • 19 Januari 2009 - 08:09

    Ruben:

    wat een leuke verhalen!! en wat doen jullie een hoop! ik zou er bijna jaloers van worden!!

    nu even de foto's bekijken, ben benieuwd :D

    liefs

  • 19 Januari 2009 - 09:06

    Johan:

    Wat maken jullie er enorm leuke verhalen van! Echt een genot om te lezen. Die rondjes in Chiang Mai zie ik helemaal voor me (was het niet zo dat ik daar ook hopeloos verkeerd reed?)
    Hier gaat het leven z'n gangetje; iedereen bereidt zich voor op de inauguratie van Oboema en maakt zich zorgen om de economie (lees: eigen portemonnee).
    Het is regenachtig weer, dus het verlangen naar Aziatische vergezichten wordt alleen maar groter. Ben wel heel erg benieuwd hoe Laos is. Zag op de Vakantiebeurs een prachtige video van dat land.
    Nu moet ik weer aan 't werk (het is hier 11 uur in de ochtend, dus iedereen is weer fris aan het tikken, bellen en kwekken). Ik wacht met spanning op het volgende bericht.
    Oh ja, wat is shisha?
    Groetjes en zo, Johan.

  • 19 Januari 2009 - 09:06

    Johan:

    Wat maken jullie er enorm leuke verhalen van! Echt een genot om te lezen. Die rondjes in Chiang Mai zie ik helemaal voor me (was het niet zo dat ik daar ook hopeloos verkeerd reed?)
    Hier gaat het leven z'n gangetje; iedereen bereidt zich voor op de inauguratie van Oboema en maakt zich zorgen om de economie (lees: eigen portemonnee).
    Het is regenachtig weer, dus het verlangen naar Aziatische vergezichten wordt alleen maar groter. Ben wel heel erg benieuwd hoe Laos is. Zag op de Vakantiebeurs een prachtige video van dat land.
    Nu moet ik weer aan 't werk (het is hier 11 uur in de ochtend, dus iedereen is weer fris aan het tikken, bellen en kwekken). Ik wacht met spanning op het volgende bericht.
    Oh ja, wat is shisha?
    Groetjes en zo, Johan.

  • 19 Januari 2009 - 09:33

    Koentje:

    SIESENLIESS!

    zeker gaaf die verhalen.. vooral de details:D haha maar nu ben ik wel benieuwd wie op de snelle brommer reed of hadden jullie er allebij 1?

    en ik heb het idee dat jullie er aardig op los plannen.. zeker handig die tips van die duitser(Y) maarrruh... pas op voor slechterikken.. als je weet wat ik op m'n werk allemaal lees over thaise praktijken.. zullen wel excessen zijn doeg (K)

  • 19 Januari 2009 - 10:47

    Harriët:

    Hoi Lisanne,

    Ik reageeer straks via een apart berichtje. Maarre..denk je eraan dat oma vandaag jarig is?
    Moet ik haar, namens jou, even bellen?

  • 19 Januari 2009 - 12:30

    Oma:

    lieve schat
    wat heerlijk dat jullie zo genieten, en zoveel verschillende mensen spreken goed voor jullie taal.ik reis steeds met je mee en kijk op de kaqart hoever je nu al wwer bent.een heel eind van mij weg.hier is het smber en grauw niet koud maar je werdt er niet vrolijk van.met mij gaat het goed.tot een volgene keer .zorg goed voor jullie zelf, geniet van alles
    dikke kus veel

    oma

    ensen

  • 19 Januari 2009 - 14:27

    Daan:

    Wat een mooie verhalen! Heerlijk wat daar allemaal in azie mogelijk is. Toen ik in thailand was heeft dat bamboe raften de bij naam ''bamboe afzien'' gekregen, wat we toen erg grappig vonden.
    Veel liefs uit Curacao!

  • 19 Januari 2009 - 16:40

    Lieke:

    Waauw. Een paar daagjes geen bericht, en dan al weer zo veel avonturen! Ik moet zeggen dat ik wel heel erg benieuwd ben geworden naar Azie zeg! Wie weet wat ik ga doen als ik volgend jaar niet ga studeren! ;) Ojaa, en jullie worden vast ook al weer blonder en blonder door die zon op jullie bol of niet? :D
    Lieverd, veel plezier daar en vooral ook met jullie boottocht! Dikke kus vanuit Arnhem waar volop word geleerd :S X

  • 19 Januari 2009 - 17:06

    Anke:

    Lieve Siets en vrienden,
    Leuk, jullie reisverslag. Met diepe bewondering voor jullie avontuurlijke belevenissen volg ik de reis. Blijf gezond en geniet. Heel veel groetjes van Anke (Hengelo-gld)

  • 19 Januari 2009 - 20:49

    Lisette Aka Lizz;):

    Heee chickies! Wat een verhalen alleamaal! Fijn om te horen dat jullie het naar je zin hebben:) Veel plezier nog daar en ik blijf jullie verhalen vrolijk volgen;)
    xxx

  • 20 Januari 2009 - 16:03

    Ronald:

    de fotolink van Lisanne werkt. Het is heel leuk dat je er wat bij zet. Weten wij ook waar het over gaat. Ga zo door dames.
    En knap he van oma op haar 90e achter de pc en mailen maar.
    We gaan op Siets' verjaardag naar A'dam naar Les Miserables en dan uit eten met Peet. Marlous was ook uitgenodigd maar die zit dan in Egypte, jaaaah...
    Die reis kost kennelijk niks, nog geen enkele afschrijving onntvangen, ga zo door!

  • 20 Januari 2009 - 17:36

    Keik:

    haa lieve seits&liss!

    woow het klinkt echt geweldig wat jullie allemaal meemaken. Vooral dat rustig aan doen en goed genieten van wat er gebeurt is echt nice (H)

    liefs kiki

  • 20 Januari 2009 - 18:24

    Monique:

    het blijft leuk die verhalen!
    Siets ik heb je ook een prive e-mailtje gestuurd
    XX

  • 20 Januari 2009 - 19:40

    Daan M:

    Genieten hoor die verhalen. Veel plezier verder xx

  • 21 Januari 2009 - 06:50

    Aly & Puck:

    we zitten nog in ons badjasje allebei en hebben net al jullie verhalen gelezen , het lijkt net of we ook een beetje in Thailand zijn.veel plezier in Laos

  • 21 Januari 2009 - 13:32

    Johan:

    Kwam Ruben gisteren op station tegen en gezien onze gezamenlijke afkeer van teveel haast, verbaasden we ons over jullie reis- en avonturentempo.
    Oh ja, ik denk dat oma komende weekeinde haar laptop online heeft, dus dan heb je nog meer te lezen. Ze volgt nu een computercursus voor oudenvandagen.

  • 21 Januari 2009 - 13:50

    Lia:

    Hallo Siets en Liss, Ik weet niet wie Henk is en wie Hans dus houd het maar bij jullie eigen namen. Het kwam er niet van om eerder te reageren op jullie geweldige reisverslagen omdat ik andere dingen aan mijn hoofd had! Je zou denken dat jullie op z'n minst al een maand onderweg zijn. Wat leuk al die ontmoetingen en vooral de handige tips die je dan nog meekrijgt.Als ik over de jungle tocht lees denk ik -neem mij maar mee in een draagstoel- ha,ha.
    Ik weet helaas niet hoe ik de foto's tevoorschijn moet toveren, maar dat vraag ik wel aan Phil. als hij hier is. Ben al blij dat ik nu weet hoe ik moet mailen. Geniet van jullie avontuur en ...kijk goed uit. Ik geniet van jullie verslagen.

    Liefs van Lia.

  • 21 Januari 2009 - 16:31

    Inge:

    Jullie verhalen zijn om te smullen !
    Wat spannend om met de boot naar Laos te gaan ! Vast heel erg indrukwekkend geweest ;het tempo van de rivier en mooie natuur ? Intussen veilig aangekomen ? Ik volg jullie graag en geniet ervan !Zorg goed voor elkaar !Liefs , inge

  • 21 Januari 2009 - 23:25

    Mark:

    Klinkt echt super leuk. Stellen jullie je daar ook als hans en henk voor? :P

    xx

  • 22 Januari 2009 - 08:36

    Hester:

    Hoi Henk en Hans, stoere namen trouwens maar dat past ook wel bij die stoere verhalen van jullie! Ben benieuwd hoe jullie Laos vinden! Zal ook wel veel trekking en jungle worden. Rook niet teveel en tot snel. Liefs Hester en ook van Julian en Tijn.

  • 22 Januari 2009 - 13:33

    Agnes:

    Hoi allebei! Wat leuk om jullie verhalen te kunnen lezen en wat hebben jullie al veel gedaan en gezien in korte tijd. Hier alles prima. Met Bas gaat het heel goed. Het is tot nu toe een tevreden mannetje die goed slaapt en eet. Wat een leven. Ik blijf jullie volgen en blijf vooral genieten van alles. Liefs Agnes, Aart Jan en Bas.

  • 22 Januari 2009 - 15:28

    Pleun:

    hee meiden
    leuk om weer even te lezen hoe het met jullie gaat! ik ben wel benieuwd hoe de thaibokswedstrijd was, zal er wel hard aan toe gaan! het is wel echt super dat jullie zo veel mensen spreken. hoe is het eten daar? ik hoorde dat het daar echt heel lekker is?
    kus voor allebei, Pleun

  • 23 Januari 2009 - 23:51

    JT:

    Hehe, das nog niet niks he, om die foto's te regelen in de wat minder ontwikkelde landen ;). Maar alsnog klinkt het allemaal ontzettend boeiend. Sowieso boeiend genoeg om een keer te doen =D. Maar dat moet dan maar een andere keer, want nu is het vooral studie ::. De foto's zijn sowieso vet, en het lijkt me vrij logisch dat jullie mijn aandacht vast houden!! Houden zoo dames!! xx

  • 24 Januari 2009 - 14:37

    Fedde:

    Lieve Siets! Wat leuk om al je avonturen te lezen.. lijkt me echt fantastisch daar :)

    Geniet, en liefs, x

  • 24 Januari 2009 - 22:11

    Oma Bosveld:

    Wat leuk al die verhaaltjes te lezen. Ik vind het leuk dat ik nu ook mijn woordje kan doen.groetjes.

  • 25 Januari 2009 - 12:32

    Rietje Stam.:

    Hallo Siets en lisanne,
    wat leuk dat ik jullie ook mag volgen. fijn dat jullie zo genieten,en wat leuk al die kontacten met andere backpakkers,veel plezier nog,groten,Klaas en Rietje.

  • 25 Januari 2009 - 13:08

    Oma:

    Dag lieve meiden,
    Siets bedant voor je e-mailtje heel lief van je.
    Ik heb genoten van je reisbeshrijving, de atlas
    gepakt om te zien waar je nu zit.Huang Xai heb ik niet kunnen vinden ,
    zelfwist jij ook niet
    precies of het de juiste naam was. Het is Zondag
    middag 2 uur bij jullie is het dan 8 uur , hebben jullie lekker ge-
    slapen? Waar gaat nu de tocht naar4 toe? Tegen
    5 uur komt Peter en Malous , blijven eten.
    Hebben jullie al gebakken sprinkhanen ge-
    geten? eet smakelijk geef
    mij maar een lekker biefstukje.Jullie blijven
    zeker nog een poos in Laos zitten. Veel plezier
    blijf gezond,en tot een
    volgende keer.

    dikke kus voor beiden Oma

  • 25 Januari 2009 - 19:41

    Dennis:

    Heey ladies,

    Jullie maken daar wat mee zeg! En als ik het allemaal goed lees, genieten jullie met volle teugen. Houden zo en blijf die verhalen schrijven.:)
    Wij hebben vandaag onze 1e wedstrijd na de winterstop gespeeld. Thuis tegen MEC Da 1
    [uit Winterswijk] werd het 1-1 (:. Geen al te beste wedstrijd van onze kant, wel veel kansen- en veel pech bij het afronden gehad. Was Priscilla eindelijk weer terug van een blessure, viel ze vandaag weer uit met een duim blessure. Gelukkig niets gebroken, maar haar duim is nog zeer pijnlijk. Was overigens wennen zonder jullie en uit gewenning, schreef ik jullie namen ook nog eens op het ruilformulier:). Zo zie je maar, dat ik jullie niet vergeten was :) Corrigeerde het later weer hoor!
    Meiden, blijf ervan genieten!
    Pas goed op jezelf en op elkaar.

    Groeten,
    Baileyboy

  • 06 Februari 2009 - 15:22

    Oma Bosveld:

    Hoi meiden
    Jullie krijgen heel veel
    reacties.Het is ook heel
    spannend wat jullie allemaal meemaken.
    Jammer dat ik niet meer
    jong ben. Veel plezier

    Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Siets & Liss

Vanaf 6 januari, gaat onze Azie reis beginnen! 5 maanden lang reizen, met een backpack, door de meest prachtige landschappen en geweldige cultuur.

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 19071

Voorgaande reizen:

06 Januari 2009 - 06 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: