Bridget Jones - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Siets & Liss Teekens & Bosveld - WaarBenJij.nu Bridget Jones - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Siets & Liss Teekens & Bosveld - WaarBenJij.nu

Bridget Jones

Door: Liss

Blijf op de hoogte en volg Siets & Liss

03 Februari 2009 | Laos, Vientiane

Hallo allemaal,

We zijn inmiddels in de hoofdstad van Laos: Vientiane, en we zijn weer helemaal opgeknapt.
Na twee dagen ziek zijn en in bed liggen zijn we alsnog naar de Pak Ou grotten gegaan. We werden opgehaald door een tuk tuk die ons naar de rivier bracht vervolgens aan boord op een heel klein bootje en daarna een lekker tochtje over de Mekong. Onderweg stopten we nog bij de zogenaamde 'whiskey village' waar de Lao Lao whiskey zou worden gemaakt. Nou, het enige wat wij hebben gezien zijn sjaals en doeken die die mensen wilden verkopen. De Pak Ou cave bestaat uit 2 grotten waar honderden Boedhabeeldjes in staan die reizigers die over de Mekong voeren daar hebben achter gelaten. De grotten zijn heel mooi, het was alleen jammer dat er een soort invasie van Franse toeristen was.
's Avonds hebben we wat gedronken met Bob en Nicole en de volgende dag met een busje naar Vang Vieng. In the Lonely Planet hadden we al gelezen dat er ALTIJD iets misgaat met busreizen in Laos dus we waren benieuwd. De eerste twee uur van de rit gingen prima totdat we opeens midden in de bergen stopten en iedereen moest uitstappen. Het bleek dat de motor oververhit was en even moest afkoelen. Daarna ging het weer een tijdje goed totdat we na de lunchpauze nog maar met z'n 4en in plaats van z'n 12en, in het busje zaten (Siets en ik en een lesbisch stel). Volgens de chauffeur was de bus te zwaar beladen. Daarna zijn we nog een keer gestopt omdat de motor weeer oververhit was en deze keer ook de koelvloeistof lekte. Daarna nog één keer gestopt voor wegwerkzaamheden. Er werd gegraven in de weg en ze maken hier eerst rustig het werk even af voordat ze het verkeer er langs laten. Uiteindelijk zijn we toch, met enige vertraging, in Vang Vieng aangekomen. Vang Vieng is heel toeristisch, eigenlijk een soort Salou van Laos. We hebben meteen twee Australiers ontmoet waar we die avond mee uit zijn geweest. We zijn helemaal los gegaan rondom het kampvuur in onze korte broek, zonder mascara en met een rugzak. De volgende dag hebben we getubed, daar staat Vang Vieng bekend om. Bij tuben krijg je een grote opgeblazen band mee en dan moet je jezelf in die band de rivier af laten drijven. Onderweg zijn overal barretjes waar iedereen flink aan het zuipen is. Het eerste gedeelte van de rivier was heel leuk en gezellig maar het laatste stuk schoot gewoon niet op. Er stond bijna geen stroming in de rivier en we hadden het koud dus gelukkig hadden we het geniale plan om ons vast te grijpen aan een kano. We hebben het dus het laatste gedeelte van de tocht achter een kano aan gehangen wat toch wel een stuk sneller ging!
De volgende dag zijn we met de bus naar Vientiane gegaan. Deze keer hadden we niet zoveel pech met de bus, het enige probleem was de airco die het niet deed. Na een paar uur kwamen we helemaal oververhit in Vientiane aan waar Siets samen met een Nederlandse jongen hostels is gaan zoeken en ik samen met zijn vriendin op een bankje ben gaan zitten wachten. Door het Chinees/Vietnamese nieuwjaar is het overal heel erg druk en zitten alle hostels vol. We zitten nu in een hotel, ietsje duurder dan normaal, maar met tv!
We hebben gegeten bij een restaurant van een Belg gegeten die ons de tip gaf om te gaan zwemmen hier. De volgende dag zijn we dus meteen met een tuk tuk naar het zwembad gegaan waar we lekker hebben gezeten en gezwommen. 's Avonds zijn we uitgeweest in een disco waar wij de enige Europeanen waren. We kregen telkens drank aangeboden (whiskey) en de vraag: 'where you from'?
Gisteren hebben we een fiets gehuurd en zijn we door de stad gaan rijden. Er hangt een hele andere sfeer hier dan in Luang Prabang. Dit is veel meer een grote stad en er is ook niet echt een centrum. We zijn uiteindelijk in een shoppingmall beland waar we eindelijk weer eens echt konden winkelen. Bovendien hebben we Bridget Jones gekocht omdat je in het hotel een dvd speler kan huren. Gisteravond hebben we dus gewoon, in Laos, onze favoriete film kunnen kijken!!
Vandaag gaan we nog even zwemmen en vanavond gaan we met de nachtbus naar Pakse in het zuiden van Laos.
Wederom bedankt voor alle leuke reacties!! Er staan ook weer een paar nieuwe foto's op internet:

www.flickr.com/lisannebosveld

Groetjes, Hans en Henk

  • 03 Februari 2009 - 07:43

    Rubs:

    ha dames!!
    wooh ik ben gewoon de eerste die een reactie mag plaatsen, de druk op mijn schouders is groot..
    wat een toffe verhalen weer!! flink zuipen doen ze dus ECHT over de hele wereld :P of komt dat door de invloed van toeristen?
    zo jullie weer bridget jones :P laten ze in Laos de film nog een beetje in zijn waarde of hadden ze de boel nagesynchroniseerd?!:P

    tot de volgende keer maar weer

    liefs rubs xxxx

  • 03 Februari 2009 - 09:17

    Peter:

    Zonder Mascara rond een kampvuur dansen, no way! Dat is wel echt heel rebels;)! Klinkt goed dames. groet Peter

  • 03 Februari 2009 - 12:51

    Jorrit:

    hey dames!
    coole verhalen hoor! echt leuk om te lezen!
    jullie worden wel gemist zo stil hier! en nu moet peet telkens in der eentje de nootjes halen ;)

    en net alsof jullie het erg vinden om gratis drank te krijgen :)

    veel plezier nog!

    x jorrit

  • 04 Februari 2009 - 01:48

    Daan:

    Dames!

    Leuk reis verslag weer. Dat tuben klinkt wel erg goed, zo te horen zijn het prima mensen daar! Ladies vergeet niet te vragen of de whiskey wel single malt is natuurlijk! Proost...

  • 04 Februari 2009 - 07:07

    Roos:

    heee:)
    die luchtbanden vind ik wel leuk klinken eigenlijk, met al die barretjes eraan:)
    ook leuk om te horen dat jullie weer
    ook leuk om te horen dat jullie lekker zijn los gegaan bij een kampvuur!

    veel plezier en tot de volgende x

    veel liefs

  • 04 Februari 2009 - 12:18

    Xandra :

    HOI SIETS EN LISS.HIER EEN MAILTJE VAN MIJ.WAT BELEVEN JULLIE VEEL ZEG,LEUK HOOR.LEKKER WEER.HIER SNEEWT HET EEN BEETJE.VOETBAL IS AFGELAST,ANNE BAALT ERG,MAAR SNEEUW VINDT ZE OOK LEUK.TOT LEES MAAR WEER.XANDRA.

  • 04 Februari 2009 - 18:20

    Oma Bosveld:

    Hoi Lisanne en Sietske,

    Frank heeft mij geleerd om te reageren op je verhalen. Ik hoop dat ik het ook zonder zijn hulp kan.
    Veel plezier en geniet ervan!

    Groetjes Oma Opa en Frank

  • 05 Februari 2009 - 09:49

    Sepp:

    Mooie verhalen allemaal dames! hartstikke leuk om te lezen. ben benieuwd welke avonturen er nog meer komen!:P

    Xxx Sepp

  • 05 Februari 2009 - 12:33

    Mila:

    Haa
    Mn kamer ziet er al wat beter uit maar echt toonbaar is ie nog niet. Maar dat moet lukken voordat jullie terug zijn.
    Ik heb net even op google gekeken hoever jullie zijn gereisd, aardig wat kilometers : )
    De kat, Pinky is nu ook aan het reizen in het huis, eindelijk. Ze durft nu op meerdere kamers te komen. De bovenverdiepingen zijn van haar maar naar beneden zit er nog niet in.
    Het schijnt dat je dolfijnen kunt zien in Laos! In de mekong. Ze zijn wel zeldzaam. Ik zie nu niets dan waterdruppels over het raam bewegen.
    Leuk jullie gesproken te hebben! Ik vermaak me met jullie verhalen : ) Blijf schrijven. (zeg ik nu ook tegen mezelf : P)
    xxxxxx
    Deze vond ik op het internet om ergens op te slaan in je achterhoofd
    When you travel, remember that a foreign country is not designed to make you comfortable. It is designed to make its own people comfortable.
    Clifton Fadiman
    xxx
    Ik weet het hij is lang.. maar het MOEST gewoon even!


  • 05 Februari 2009 - 12:33

    Johan:

    nou nou, zonder mascara dansen rond het kampvuur. Dat zie ik jullie in Arnhem niet zo snel doen. Gelukkig hebben jullie met de aanschaf van Bridget Jones bewezen dat jullie toch nog redelijk jezelf zijn. Nemen jullie die dvd nu de hele reis mee of verkoop/schenk je hem aan een door heimwee geteisterde medereizig(st)er?
    Ik kijk uit naar volgend nieuws/foto's.
    Johan

  • 06 Februari 2009 - 07:15

    Ronald:

    Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe ze daar nu oud en nieuw vieren> In ieder geval lopen ze anderhalve maand achter, of lopen wij voor??
    Peter is nu zo'n beetje aan het verhuizen, koelkast, meubeltjes, keukengerei, vele zaken moeten gekocht worden, en uit grootmoeders onuitputtelijke opslag worden gehaald. Hij heeft het er erg druk mee.
    wat is nu jullie werkende telefoonnummer??Noodkrediet is overgeboekt.
    Het was weer een prachtig verhaal, we vinden het erg leuk hoor al die zeer uitgebreide berichten.

  • 07 Februari 2009 - 15:19

    Bob:

    Jow siets en Hans! Wij komen net van vientiane af, waar we maar kort zijn gebleven, en mijn eerste indruk was ook goed! We zijn nu in Pakse, wat me nogal dood lijkt. Morgen gaan we hier de omgeving verkennen dus ik ben benieuwd... Daarna door naar Don Det en Don Kong dus ik weet niet waar jullie zijn maar laat dat even weten. Wij zijn daar denken we op 9 feb. Veel plezier!! groet bob en nicole

  • 07 Februari 2009 - 21:29

    Harriët:

    Hoi meiden!
    Ik heb de hele avond op internet gelezen over Laos. Luang Prabang schijnt inderdaad het hoogtepunt te zijn. Jammer dat internetten zo duur is in Pakse. Hopelijk is dat in Vietnam beter.

  • 08 Februari 2009 - 12:46

    Lieke:

    Haha, prachtig dat jullie in Laos hebben mogen kijken naar Bridget Jones en Mr. Darcy natuurlijk ;)
    Het is weer zondag. Voor jullie hopelijk een zorgeloze en mooie dag. Voetbal is vandaag afgelast, het is koud buiten maar het zonnetje schijnt soms wel lekker! Maar doe mij maar weer de lente, ik heb genoeg van dat gebibber!
    Hopelijk hoeven jullie niet te smachten naar een straaltje zon. Geniet, en ik hoor van jullie :)
    Daagdaag! X

  • 08 Februari 2009 - 13:11

    Dennis:

    Heey ladies,

    Jullie reis verloopt nog steeds erg soepel, op wat hindernissen dan, maar toch hé! Oververhit raken en rond een kampvuur dansen en helemaal los gaan? Nou, dat zit er hier niet in hoor. Het enige kampvuur wat je hier hebt, is je openhaard. En die moet het echt goed doen, want anders bevries je hier(:.
    En daar hebben jullie dames, totaal geen last van:).
    Maar ook wij zullen die tropische temperaturen hiier eens mee gaan maken, hahahaha.
    Genieten jullie verder van al het moois daar en ik lees jullie weer.

    Gr.
    Mcboy

  • 08 Februari 2009 - 16:04

    Pleun:

    hee meiden

    klinkt weer allemaal heel leuk en jaloers makend! behalve dat ziek waren dan!
    echt leuk dat jullie zo veel mensen ontmoeten die ook aan het reizen, en aan het feesten, zijn.
    hier is alles gewoon normaal... alleen beetje saaier zonder jullie!
    ik wacht op jullie volgende verhaal:)
    kusjes, Pleun

  • 08 Februari 2009 - 19:23

    Saul:

    HA!!!!
    Volgens mij is het hartstikke leuk daar in Laos en heeft het ook wel wat dat er 's avonds geen elektriciteit is. Komende dagen een beetje reizen en daarna hoop ik snel weer iets van jullie te horen! :-)
    xxxxxxx

  • 10 Februari 2009 - 09:14

    Harriët:

    Leuk om vanmorgen wakker te worden met een telefoontje uit Laos! Klinkt wel heel spannend, die busreis met varkens op het dak. Ik hoop dat jullie weer snel internet hebben en de weblog kunnen bijwerken. Ik ben heel benieuwd naar jullie avonturen!

  • 10 Februari 2009 - 10:36

    Oma:

    Lieve Schat,
    Wat vond ik dat heerlijk om je stem te horen, wat lief van je, mijn dag was goed "kon niet meer stuk.Liss wat heb jij een geweldig reisverslag gemaakt,ga jullie zo door.Ik heb het wel drie kee3r gelezen.Siets het is 10 febr.je vader is vadaag jarig proficiat en drink erop.a.s. zaterdag vieren wij het bij Frances.met de bekende appeltaart.De vorige week 7 febr. hebben wij de verjaardag gevierd van Tommie die 1 jaar geworden is, wat een heerlijk kereltje.Zondag is Peter met een vrien gekomen (8 fbr. om wat rommeltjes op te halen voor zijn nieuwe woning,hij blij.Lieve meiden blijf gezond,geniet van mooie en leuke dingen.heel veels .

    dikke kus van Oma

  • 10 Februari 2009 - 16:13

    Ronald:

    Ter gelegenheid van mijn verjaardag trakteer ik jullie op een "uitetentje". 50,= heb ik inmiddels overgemaakt naar ing418370249.
    Siets je telefoontje om 8 uur in de ochtend was geweldig, dank daarvoor. Na mamma was jij de eerste!

  • 10 Februari 2009 - 16:17

    Monique:

    lieve siets, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van pappa. Je hebt vast al een glaasje op zijn gezondheid gedronken!! Pappa, peter en ik gaan dat nu in de stad doen.
    tot gauw, dikke kus

  • 10 Februari 2009 - 17:21

    KOEN!!!!!!:

    GAAF HEY
    BRIDGET JONES!

    zeker dat jullie het naar je zin hebben daar in VANG VIANG:D

    krijg wel dorst van die whiskey verhalen:D

    raar dat jullie daar aan het watersporten zijn en aan ut zwemmne.. hier kan je zwemmen in de regen..ut regent nu een week lang ofzow:) maar ik ga vrolijk verder :D gister voor het eerst sinds lange tijd gevoetbald:D met JT in een drama team... viel ik tenminste positief op:) is ook weer zo

    het gaat jullie goed.

    KUS
    KOEN!

  • 11 Februari 2009 - 13:05

    Johan:

    Hoi meiden,
    Siets nog gefeliciteerd met je vader. Zal hem persoonlijk ook nog wel even een hand drukken enzo. Die varkens imponeerden mijn collega's bijzonder, ze waren vooral geïnteresseerd in de vraag hoe ze die beesten vastmaken. Of durven de beesten zich van angst niet te bewegen?
    Overigens las ik op Wikipedia dat in Vietnam Vietnamees wordt gesproken en dat er in 2007 al meer dan 4 miljoen toeristen kwamen, kortom buiten de Vietnamezen gezelschap genoeg. Een laatste nieuwtje uit Arnhem: Sheba heeft een wereldreis ondernomen naar de overkant van de straat en is daar in een tuin in een boom geklommen. Gelukkig kwam ze er na verloop van tijd weer uit.
    Groetjes en liefs,
    xxxxx
    Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Siets & Liss

Vanaf 6 januari, gaat onze Azie reis beginnen! 5 maanden lang reizen, met een backpack, door de meest prachtige landschappen en geweldige cultuur.

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 19073

Voorgaande reizen:

06 Januari 2009 - 06 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: